Din'den, Diyanet'ten, Dünya'dan Dini haberler

Yemek yerken su içmek zararlı mı?

Yemek sırasında su içmek zararlı mı? Yemek yeme ve su içme alışkanlığımız nasıl olmalıdır?

Yemek yerken su içmek zararlı mı?
  • 24 Nisan 2018, Salı 15:19

Beslenme Danışmanı Dr. Gönül Ateşsaçan, “Aç değilseniz yemeyin ve yerken de; yüzde 75 doyma kuralını uygulayın. Evde veya dışarıda yerken mümkün olduğu kadar basit şekilde beslenin. En fazla 3 veya 4 yiyeceği karıştırın. Mevsimlere göre beslenmeye özen gösterin.” dedi.

YEMEK SIRASINDA SU İÇİLEBİLİR Mİ?

Ateşsaçan, “Yazın sulu ve serin gıdalar, kışın sıcak ve kuru gıdalar yiyin. Tatlandırıcı ve şeker kullanmayın. Yiyecekleri 30-40 kez çiğneyin. Ağızda çiğnenen asidik gıdalar alkali olurlar ve midede o denli az asit oluştururlar. Bu da kilo vermeye yardımcı olur. Yemek sırasında su veya sıvı tüketmeyin. Sindirim yavaşlar, fermantasyona izin verecek şekilde tükürük ve mide salgıları sulanır. Öğün aralarında günde toplam 10-12 bardak (2 litre) saf ve alkalik su için.” tavsiyelerinde bulundu.

Suyun günün belirli zamanlarında içilmesi gerektiğinin belirten Ateşsaçan, “Sabah kalkınca 2 bardak; kahvaltıdan sonra 2 bardak; yemekten sonra 2 bardak; akşam yemekten sonra yatmadan önce 2 bardak su içmeye çalışın. Çok ağır bedensel çalışmıyorsanız daha hafif beslenin. Yemeklerinizi sakin bir ortamda, oturarak, huzurlu olarak yiyin. Ne kadar hızlı yerseniz, o kadar yavaş hazmedersiniz. Bu da kilo almanıza neden olur. Hastayken, ateşiniz varken sulu gıdalar tüketin. Duygusal çöküntü yaşıyorsanız, kızgın, endişeli ve üzüntülü iseniz yemek yemeyin. Sindirim sistemi kapanır çalışmaz. Yediğiniz her şey kalır, asit ve toksin üretir. Bu durumlarda oruç tutmak iyidir. Unutmamak gerekir ki önemli olan ne yediğinizdir, ama daha da önemlisi ne kadar yediğinizdir.” dedi.

Su-Yemek İlişkisinde Sorular ve Cevaplar: Bir Diğer Bakış Açısı

Başta söylediğimiz gibi, yemek sırasında su içmenin hem karşıtları hem de savunucuları var. Yemekte su içilmesine karşı olanlara göre içilen soğuk su, yiyeceklerdeki yağı sertleştirerek ya sindirimi bir süre durduruyor ya da yavaşlatıyor.

Yemek Yerken Soğuk Su İçtiğinizde Vücutta Ne Olur

Su çözündüğünde ve bağırsaklar tarafından emildiğinde hızlıca yağ dokusuna dönüşür. Bu da yiyeceklerin yağa dönüşüp hızlıca atar damarlara karıştığı anlamına gelmektedir. Bu bir süre böyle devam ederse kolesterol ya da kalp problemlerine neden olabilir.

Bu Süreç Sırasında Hangi Reaksiyon Oluşur

Mide, yiyeceklerin kolayca sindirilmesine yardım edecek asitleri üretecek şekilde tasarlanmıştır. Tüm bu süreç kişinin sindirim sistemine bağlıdır.

Ancak, soğuk su içtiğinizde asitler yavaşlayıp güçsüzleşecek ve yiyecekleri sindirmek daha uzun zaman alacaktır.

Su Yemekten Önce mi, Yemekten Sonra mı içilmelidir?

Biz yemekten sonra içilmesini tavsiye ediyoruz. Böylece, sıvı mide duvarlarını koruyabilir. Ancak, şunu da aklınızda tutmalısınız ki, suyun oda sıcaklığında veya ılık olması dolaptan yeni çıkmış ya da buzlu olmasına kıyasla daha iyi olacaktır.

Soğuk su vücudun pH seviyesini yükselterek (daha bazik hale getirerek) midedeki sindirim sürecinin zorlaşmasına neden olur.

Su Yerine Meyve Suyu ya da Meşrubat İçersem Aynı Şey Olur Mu?

Bu durumda her iki içecek de midede daha sert fonksiyonlara neden olacaktır. Çünkü, meyve suyu midedeki asitleri seyreltecek ve ayrıca sindirimin durmasına neden olacaktır. Bu nedenle, marketten alınan meyve sularının veya meşrubatların, ne yemek sırasında ne yemekten önce ne de yemekten sonra içilmesini tavsiye etmiyoruz. Aslında, hiç sıvı tüketmeden yemeğimizi yemek en iyisi.

Su, Ne Zaman ve Nasıl İçilmeli

Tavsiye edilen miktar , üç ana öğün dışındaki zamanlarda (kahvaltı, öğlen ve akşam yemeği) gün içinde en az sekiz bardak sudur. Akşamları, bir saat içinde iki veya üç bardak su içip, yemekten önce yarım saat beklenilmesi idealdir. Gün içinde, susasanız da susamasanız da, özellikle yaz aylarında her yarım saatte bir küçük bir bardak su içmenizi öneririz.

Yemek sırasında su içip içmeme konusunda tartışmalar devam etmekte. Çünkü, her iki teoriyi de destekleyecek yeterince çalışma mevcut değil. Yani, alışkanlıklarınıza göre her şey sizin vücudunuza ve nasıl hissettiğinize bağlı. Yemeğiniz sırasında su içip, hafif yemekler yemenize rağmen kendinizi şişkin hissediyorsanız, bu alışkanlığınızı değiştirmek sizin için iyi olabilir.

Yemek sırasında hiçbir şey içmiyorsanız ama sindiriminizin uzun sürdüğünü düşünüyorsanız, yemeklerden sonra bir bardak su içmeniz o kadar da kötü olmaz.

Bazı insanlar yemekten sonra tatlı yenilmesini tavsiye eder. Açıkçası, öğle ya da akşam yemeklerinden bir saat önce armut veya portakal gibi bir meyvenin yenmesi iştahınızı azaltabilir. Meyvedeki su sayesinde de vücudunuz susuz kalmaz.

 

Dini Haberler Grup sayfamıza katılmak için >>> TIKLAYINIZ

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Kaynak: Ajanslar

HABERE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor
NAMAZ VAKİTLERİ
ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık