Dini Haberler Mobil

Din'den, Diyanet'ten, Dünya'dan Dini haberler


  • 03 Temmuz 2017, Pazartesi 12:20
Şerafettin Özdemir

Şerafettin Özdemir

KUR'AN'A DOKUNMA DA İSTİAZE ŞARTI VARDIR!..

" Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda, yıkayınız; Yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi; sıvazlayınız: başınızı ve aşık kemiklerine kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz tuvaletten gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki şükredersiniz." ( Mâide sûresi, âyet 6 )

Bu yazımla, yine, nalına, mıhına vurmaya çalışacağım. Birileri, klasik hoca efendiler taş atsalar da, tenkit etseler de, yazmaya devam edeceğim.

Çünkü, yazmayı, yazmayı bu günlere geldik. Örneğin, İlahiyat tahsili yapmış bir hoca efendi, hâla "Kur'an'a abdestsiz dokunulmaz"iddiasında direnmektedir.

Sevgili hocam!.. Bu tür iddiaları, şeyhperestler müridanlar, cübbeliler yapsınlar ama, sizler, tahsil yapmış insanların bu tür delilsiz iddiaları havanda su döğmekten başka bir şey olmayacaktır ve olmamaktadır.

"Kur'an'a abdestsiz dokunulmaz" iddiasında bulunan hoca efendilere tavsiyemiz, önerimiz şu ayeti kerimeler olmaktadır: 1- Vâkıa sûresinin 79 ncu ayetini okumalarını, nerede, ne zaman vahyedildiğini bilmeleri, ayrıca, bu ayette abdest ile en küçük bir detayın bulunup bulunmadığını bilmelerini tavsiye ederim.

İkinci olarak, " Abdest ayeti" Medine'de nazil olduğuna göre, ayrıca bu ayette Kur'an'la ilgili en küçük bir bahisin bulunmadığını " Namaza kalktığınızda" emrinden başka bir emrin bulunmadığını bilmelerini öneririm.  Onun içindir ki;

" Kur'an'da boy abdesti ve abdest, sadece ve sadece namazın şartı olarak anlatılır. Ayrıca camiye girerken, Kur'an okurken veya namaz dışındaki her hangi bir ibadet için boy abdestinin ve abdestin alınması dini bir mecburiyet değildir.

Kur'an'da boy abdesti ve abdest iki ayette geçer. Bu iki ayet dıışında Kur'an'da boy abdesti ve  abdest ile ilgili hiç bir ayet yoktur. Boy abdestinin ve abdestin ne yapmamız için gerektiği, ne zaman gerektiği, su olmazsa ne yapılacağı bu iki ayetten anlaşılmaktadır: ( Mâide sûresi, âayet 6)

" Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de- yolculuk hali müstesna- yıkanıncaya ( gusül edinceye, boy abdesti alıncaya)  kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculuktaysanız, biriniz tuvaletten gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız , temiz bir toprakla teyemmüm edin; Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah affedici,bağışlayıcıdır." ( Nisa sûresi, âyet 43 )

Şimdi sorularımızı sorup bu iki ayete göre cevap verelim:

1- Boy abdesti ve abdest niçin lazımdır? Ayetlerden açıkça anlaşılıyor ki abdest de, boy abdesti de sadece namaz için lazımdır. Mâide Suresi 6 ncı ayetin başında abdestin namaz için alınması gerektiği söylenir. Nisa Suresi 43 ncü ayette de cünüp olanın yıkanmadan namaz kılamayacağı anlatılır.

2- Boy abdesti ( gusül) ne zaman alınır? " Boy abdesti" ifadesiyle Türkçede kastedilen Kur'an'da geçen " cünüp" olunca gerekli olan yıkanmadır.

"Gusül" zaten Arapça  " yıkanma" demek olduğu için " boy abdesti" yerine Türkçe " gusül" veya G usül abdesti" diyenler olmuştur. Suyun gerekli olduğu bir halin iki ayette de " kadınlara dokunma" olduğu söylenir.

Arapça da da Türkçedeki gibi deyimler vardır. Türkçede " kadınlarla beraber olma" ifadesi " cinsel ilişkiye girme" anlamında kullanılır.

"Kadınlara dokunma" ifadesi Arapçada " cinsel ilişki" anlamına gelen bir deyimdir ve Kur'an boyunca bu deyimin kullanımına bakılırsa bu anlaşılacaktır. Yani boy abdestinin cinsel beraberlikten sonra alınması gerekir." ( Uydurulan din ve Kur'an'daki din, sayfa 399-400)

Kur'an'a dokunmada " istiaze" şartı vardır!..

İşte, asıl sorun buradadır. Kur'an okumaya, tilavetine başlarken, edeple, hürmetle, saygı ve ihtişamla "istiaze" çekmek, yani, Eûzü Besmele çekmek şartı şarttır ve gereklidir.

Aksi takdirde, " İstiazesiz" bir Kur'an okumaya başlama, laletttayin bir kitap okuma işi olur ki, Allah korusun!.. Bu tarz bir okuma da, aziz Kur'an'a saygısızlık ve hürmetsizlik olacaktır.

Lakin, gelenekçi kesimlerin, kıbleye dönme, diz çökme, göbekten aşağı tutma vb.ileri sürdükleri şartlar kendi uydurduklarıdır.

Netice olarak;

Lütfen, aziz Kur'an'ın önünde engel olmayalım. Her halükârda okumalı, okuyalım, düşünelim, tefekkür edelim.

Okuduklarımızın anlamını anlayalım. Üzerinde düşünerek tefekkür, tezekkür edelim.. Ayetlerin sebe-i nüzullerı ( yani iniş sebepleri) üzerinde derin derin düşünüp, halimizi, ahvalimizi ona göre düzenlemeye, tıpkı, sahabe-i kiram gibi olmaya, onlar gibi yaşamaya çalışalım.

Hz. Ebû Bekir (ra)'ın Kur'an okumasını, kendinden geçercesine ağlamasını düşünelim. Resul'ün; Mekke müşriklerine Kur'an okuyuşunu hatırlayalım.

Keşke!.. Kur'an okumalarımız, onun yüce emirlerini yaşamamız, sahabe-i kiram gibi olsaydı!.. Onların izinden gitmiş olsaydık!..

Bu gün içerisinde boca olduğumuz pislikler, rezillikler olmayacak, İslam'ın ve Müslümanların yüzleri gülmüş olacaktı!..  Ne Daeş sapkınları olacak, ne Taliban cühelası, ne Şiilik, ne mezhepçilik olmayacaktı!.. Rabbimiz!.. Milletimize, Kur'an'ın emri üzere yaşamayı nasip eylesin!.. Selam ve dua ile..

Şerafettin Özdemir

 

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


NAMAZ VAKİTLERİ
ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

yukarı çık